Nõuanne: Kuidas müüa kinnisvara – kuidas leida ostja (1/2)

Jätkame KV.EE rubriigiga, kus anname nõua, kuidas müüa kinnisvara. Eelmisel kolmel korral kirjutasime maaklerlepingute eripäradest. Täna jätkame teemat nõuannetega, kuidas jõuda kliendini.

Kõik pingutused kinnisvara müümisel muutuvad tühiseks, kui need ei aita klienti leida. Seetõttu on oluline, kuidas hästi ettevalmistatud kava elluviimisel leida kliendid, kellele pakkumist esitleda. Klientide püüdmiseks on palju tasulisi, aga ka tasuta vahendeid. Neid vaatlemegi nüüd lähemalt.

Naabrid ja sõbrad-tuttavad

Anna kindlasti kinnisvara müügiplaanist häbenemata teada kõikidele naabritele ja sõpradele-tuttavatele. Vahest soovib mõni naaber, et tema lapsed talle lähemale koliksid, teine soovib vanematest või lastest kaugemale saada.

Või on mõni südamesõber just parajasti uue kodu soetamise mõtteid mõlgutamas, kuid pole taibanud Sinuga sel teemal kõneleda.

Sõltuvalt sõpruse tasemest ning naabritega läbisaamisest võib infot levitada nii meilitsi, paberkandjal postkasti või maja infostendile lisades. Loomulikult on suuline suhtlus kõige tõhusam, mis annab alati võimaluse küsida, et ega naaber (või sõber) ei tea kedagi, kellele pakkumist võiks edastada.

Sotsiaalmeedia

Ajal, kus enamus inimesi enamuse ajast veedab sotsiaalmeedias uurides, mida sõbrad teevad võiks ka seda kanalit mitte unustada.

Facebook’id, Orkut’id, Twitter’id on odavad kanalid informatsiooni levitamiseks headele sõpradele-tuttavatele, aga ka neile, kes on sõprade sõbrad.

Kindlasti siiski tasuks seejuures silmas pidada, et liigagressiivne müügipakkumiste pealesurumine sotsiaalmeedias, võib infosaajatele tüütavaks ja ebameeldivaks muutuda.

Kaasomanik

Kui soovid müüa kaasomandit ehk näiteks majaosa, mida ei ole korteriomanditeks jaotataud, siis on naabril Sinu kinnisvara ostmisel eelisostuõigus. Mõistlik võiks olla võimalikud vanad vaenukirved vähemalt ajutiselt maha matta ja uurida, kas naaber ei ole huvitatud valduste laiendamisest.

Välireklaam

Välireklaam on võimalus juhuslike möödujate tähelepanu võitmiseks. Arvestama peab, et suures reklaampostid on ühe korteri müüjatele tõenäoliselt üle jõu käiv investeering.

Küll võib minna lihtsamat teed pidi ja panna sildi aknale – eeldusel muidugi, et tegemist pole just üheksanda korruse korteriga, mille aknal asuvat silti on tänavail kõndijate jaoks liiga kõrgel ja lennukis reisijatele siiski liiga madalal.

Silmas tasub pidada, et välireklaamile võib olla, et kohalik omavalitsus on välireklaamile maksu kehtestanud.

Soovitused

  • Pöördu esimeses järjekorras kõikide sõprade-tuttavate poole. See nõuab vähes finantsressurssi.
  • Kui oled sotsiaalmeedias aktiivne, siis anna müügiplaanidest kindlasti ka seal teada. Palu headel sõpradel infot ka oma sõprade seas levitada.
  • Kaasomandi puhul räägi kindlasti kaasomanikuga.

Nõuanderubriigi järgmises peatükis jätkame nõuandeid, kuidas müügipakkumisega ostjateni jõuda.

Vaata lisaks, mida soovitavad KV.EE nõuanded või konkreetsemalt postituste sarja “Kuidas müüa kinnisvara“.

Eelmised nõuanded sarjast “Kuidas müüa kinnisvara