RAID & KO: Internet on muutnud maaklerteenuse olemust ja kinnisvarateenuste kvaliteeti

Infoühiskonna teke ja interneti jõudmine ka kõige kaugematesse maakolgastesse sunnib ikka ja jälle tõstatama küsimuste kinnisvaramaaklerite vajalikkuse osas. Võib ju igaüks postitada kuulutuse kinnisvaraportaali ja oma kodu eeliseid tunneb iga omanik kõige paremini. Kuidas saab keegi võõras minu kodu minust paremini müüa?

Uued võimalused isikliku kinnisvara müümisel laiade ostjatemassideni jõuda on muutnud kinnisvarateenuste olemust ja vajalikkust oluliselt. Kõikidele avatud portaalid ja riiklikud andmebaasid on avanud enneolematud võimalused iseseisvalt kinnisvaratehingute korraldamiseks.

Tänaseks on siiski lapselik esmane isetegemise vaimustus mööda läinud. Hetkeks võib-olla isegi vähenenud maakleriteenuse tellijate hulk on tasapisi taas kasvamas.

Lihtne kinnisvaratehing on iseseisvalt kindlasti võimalik lõpule viia. Enamus inimesi teeb aga kinnisvaratehinguid heal juhul paar-kolm korda elus. Nende inimeste teadmised ja võime erinevate olukordadega toime tulla on piiratud selle napi kogemusega, mis saadi oma kodu müügist ja arendajalt uue ostmisest.

Kui tehingu tegemiselt ilmnevad komplikatsioonid, siis jääb tavatarkusega hätta. Takistusteks, mida porfessionaalsed maaklerid aitavad igapäevaselt oma klientidel lahendada on eelkõige juriidilised küsimused. Selleks, et koguda arvestatav kogemus erinevatest tavamuredest peab maakler läbi viima sadu ja sadu tehinguid. Alles sedavõrd mahukas kogemus annab võimaluse leida seaduste kõverkäikudest õige ja mitte asjatuid kulusid tekitav tee.
Juriidiliste küsimustega haakub tihedalt müügiprotsessi korraldamine. Maakleritel on isiklikele ja maakleribüroo kogemustele tuginev teadmine, kus ja millises mahus millist objekti reklaamida. See on koht, kus mitte-maakleril on kerge eksida ja suuri asjatuid kulutusi teha.

Nõuanded, mida maaklerid klientidele igapäevaselt peavad andma seostuvad koduvahetusel näiteks tehingute järjekorra ja kinnisvaratulu maksustamisega. Väike möödalask siin võib kinnisvaramüüjale tähendada märkimisväärset kulu.
Kujutame näiteks ette olukorda, kus pere on juba ostnud uue kodu. Vana kodu aga otsustatakse ostja mitteleidmise tõttu paariks kuuks välja üürida. Kui nüüd vanale kodule ostja leitakse, siis tuleb väljaüüritud olnud korteri müügihinna ja selle ostuhinna vahelt tasuda tulumaks. Kui aga vana korterit ei oleks välja üüritud, vaid see oleks müüdud enne uue ostmist kui müüja alalist elukohta, siis tulumaksukohustust ei oleks.

Väike müügiajaga mängimine võib selle näite puhul anda müüjale kümnetesse tuhandetesse eurodesse ulatuva eelise.

Kinnisvaramaakleri teenused on kindlasti mugavusteenused. See säästab kliendi aega andes kliendile võimaluse tegeleda tema jaoks tähtsamate küsimustega. Teadmine turuolukorrast ja tehtud tehingutest peavad ühel korralikul maakleril olemas olema. Need teadmised on oluline ressurss, mida kasutades on maakleril võimalik klienti müügiläbirääkimistes esindada.

Kinnisvaramaakleri teenus on teenus nagu iga teine. Mõni saab ilma hakkama, sest on ise osav ja tark. Teisel on seda teenust hädasti vaja, sest vaja on teadmist, mida endal ei ole. Kolmas soovib maakleri teenuseid oma aja säästmiseks.
Hea maakler säästab kliendi aega ja raha. Ta aitab kinnisvara edukalt müüa, osta ja üürida, maakler esindab klienti läbirääkimistes. Interneti ja infoühiskonna levik on endaga kaasa toonud muutuse, et vaid pakkumise infot omav maakler ei saa täna enam hakkama. Vaja on laia kogemuste ja oskuste pagasit. Muidu kvaliteetset teenust pakkuda ei saa.

Nii võime öelda, et interneti levik on viimase kümne aasta jooksul oluliselt muutnud kinnisvaramaaklerite kutset ja nõudeid, mis tuleb ühele professionaalsele kinnisvaramaaklrile esitada. Muutunud töö iseloom sunnib maaklreid enesetäiendusele, mis omakorda aitab kinnisvaraturu arengutele ainult positiivselt kaasa.

 

Allikas: Andree Raid/Raid & Ko OÜ